compatibilité avec Chrome et Firefox sans télémétrie

For user discussions written in French
User avatar
Lemontespan
Moongazer
Moongazer
Posts: 14
Joined: 2021-12-04, 18:59

compatibilité avec Chrome et Firefox sans télémétrie

Unread post by Lemontespan » 2021-12-18, 07:46

Hello,
First of all, thanks to ron_1 for the translator DeepL.

I read the message:
A change of direction for Pale Moon in 2022
by Moonchild " 2021-12-14, 14:59
viewtopic.php?f=5&t=27682#p222329

"Oh, and for those who really want Chrome compatibility and Firefox without telemetry, you should consider switching to LibreWolf. We're clearly not going to be able to fulfil your wishes and remaining on Pale Moon or Basilisk will just mean you are choosing something that isn't in line with what you really want from a browser."

Could you please explain to me:
"compatibility with Chrome and Firefox without telemetry"
Because I'm just a Pale Moon user, thanks.




Bonjour,
Tout d'abord, merci à ron_1 pour le traducteur DeepL.

J'ai lu le message :
A change of direction for Pale Moon in 2022
by Moonchild » 2021-12-14, 14:59
viewtopic.php?f=5&t=27682#p222329

"Je pense que cette façon de faire est le seul véritable moyen de faire avancer le projet sans désavantager une grande partie de notre base d'utilisateurs.
Oh, et pour ceux qui veulent vraiment la compatibilité avec Chrome et Firefox sans télémétrie, vous devriez envisager de passer à LibreWolf. Il est clair que nous ne serons pas en mesure de répondre à vos attentes et rester sur Pale Moon ou Basilisk signifiera simplement que vous choisissez quelque chose qui ne correspond pas à ce que vous attendez vraiment d'un navigateur."

Pourriez vous m'expliquer, s'il vous plaît:
"compatibilité avec Chrome et Firefox sans télémétrie"
Car je ne suis qu'un utilisateur de Pale Moon, merci.

User avatar
Moonchild
Pale Moon guru
Pale Moon guru
Posts: 35403
Joined: 2011-08-28, 17:27
Location: Motala, SE
Contact:

Re: compatibilité avec Chrome et Firefox sans télémétrie

Unread post by Moonchild » 2021-12-18, 12:28

Un certain nombre de sites Web traditionnels ont opté pour utiliser du code spécifique au chrome, que ce soit par les bibliothèques ou les cadres qu'elles utilisent ou par le codage manuel des "nouvelles fonctionnalités brillantes", car elles existent. Notre compatibilité avec ces sites Web souffre de suite. Mozilla a utilisé son armée de Devs pour coller ces mêmes chromés-ismes dans Firefox. Donc, ces deux réponses de l'enquête demanderaient à Pale Moon d'être basée sur Chrome ou Firefox 90+ pour obtenir ces "fonctionnalités"; Et les personnes qui ne peuvent pas vivre avec une rupture Web devraient définitivement regarder dans ce coin pour leurs besoins de navigateur Web. Pour ceux que je suggère que librewolf est une firefox "stérilisée" autant que je puisse dire. Bien sûr, cela n'aura aucun des fonctionnalités de Pale Moon comme la personnalisation ou les extensions de navigateur puissantes.
C'est ce que je voulais dire.

Translated quick and dirty with machine translation, so here's the English:

A number of mainstream websites have moved to using Chrome specific code, either through the libraries or frameworks they use or through manual coding of "shiny new features" jsut because they exist. Our compatibility with those websites suffers as a result. Mozilla has used its army of devs to glue these same Chrome-isms into Firefox as well. So both those answers in the survey would be asking for Pale moon to be based on either Chrome or Firefox 90+ to get those "features"; and the people who cannot live with any web breakage should definitely look in that corner for their web browser needs. For those I suggest LibreWolf that is a "neutered" Firefox as far as I can tell. Of course that will not have any of Pale Moon's features like customization or powerful browser extensions.
That is what I meant.
"Sometimes, the best way to get what you want is to be a good person." -- Louis Rossmann
"Seek wisdom, not knowledge. Knowledge is of the past; wisdom is of the future." -- Native American proverb
"Linux makes everything difficult." -- Lyceus Anubite

Locked