Problème de sécurité réseau et ARP Spoofing avec Pale Moon

Talk about code development, features, specific bugs, enhancements, patches, and similar things.
Forum rules
Please keep everything here strictly on-topic.
This board is meant for Pale Moon source code development related subjects only like code snippets, patches, specific bugs, git, the repositories, etc.

This is not for tech support! Please do not post tech support questions in the "Development" board!
Please make sure not to use this board for support questions. Please post issues with specific websites, extensions, etc. in the relevant boards for those topics.

Please keep things on-topic as this forum will be used for reference for Pale Moon development. Expect topics that aren't relevant as such to be moved or deleted.
gabin8207
New to the forum
New to the forum

Problème de sécurité réseau et ARP Spoofing avec Pale Moon

Post by gabin8207 » 2024-11-11, 08:56

Bonjour ! J'ai récemment rencontré un problème de sécurité assez particulier en utilisant Pale Moon sur un réseau de mon entreprise.
J'ai remarqué que le navigateur semblait parfois afficher des anomalies lors de la navigation sur certains sites internes, ce qui m’a amené à penser à une possible attaque de type ARP spoofing sur le réseau.

Je me demande si quelqu'un d'autre a observé des comportements similaires sur Pale Moon ou connaît des réglages spécifiques qui pourraient aider à mieux protéger le navigateur contre ce genre d’attaques en environnement professionnel.

Vos suggestions ou retours seraient vraiment appréciés !
Cyberopti - Blog sur la cybersécurité, les réseaux et Linux.

Moonchild
Pale Moon guru
Pale Moon guru

Re: Problème de sécurité réseau et ARP Spoofing avec Pale Moon

Post by Moonchild » 2024-11-11, 09:24

Please only use English in this board.

Also you will have to supply a lot more specifics about your perceived problem. If you are uncomfortable posting details about your enterprise structure in a public board, feel free to send me a private message.
"There is no point in arguing with an idiot, because then you're both idiots." - Anonymous
"Seek wisdom, not knowledge. Knowledge is of the past; wisdom is of the future." -- Native American proverb
"Linux makes everything difficult." -- Lyceus Anubite